Да победиш болестта, която те поставя между живота и смъртта, и да се завърнеш на сцената за световно турне, което събира четири десетилетия творчество - това е историята зад The Celebration Tour, турнето на Мадона, което започна през октомври и ще продължи в Европа до средата на декември тази година.
Само преди четири месеца Кралицата на попа претърпя бактериална инфекция и беше приета в интензивно отделение, а американската част от турнето ѝ беше отложена. Няколко седмици след като започна възстановяването си, тя написа в социалните мрежи, че се е събудила от кома с мисъл за децата си и за това, че не иска да разочарова всички фенове, които са купили билети за концертите ѝ.
"Уникално е, че стигнах толкова далеч. Не се потупвам по рамото, изненадвам се също толкова, колкото и вие", това каза певицата пред повече от 20 000 фенове в зала "Берси" в Париж в неделя, 12 ноември.
Спектакълът продължи над два часа и включва над 25 песни, хореография с близо 20 танцьори за всяка от песните, впечатляваща сценография и костюми, които показват еволюцията на Мадона през годините. Всички елементи бяха вплетени в общата история за кариерата ѝ - визуални материали, показващи влиянието ѝ върху поп културата в света, религиозни мотиви и препратки към творчеството на други артисти, с които е била близка, сред които Майкъл Джексън и Принс.
Един по-различен спектакъл
Въпреки че публиката във френската столица трябваше да изчака повече от час и половина до началото на концерта поради технически проблем, Мадона се появи на сцената с Nothing really matters, с което първоначално създалото се напрежение вече нямаше значение. Концертът започна с песни от първите албуми на Мадона, сред които Everybody и Into the groove. След това тя отдели близо седем минути в това да говори с публиката, която я приветства с голямо вълнение. Подобни паузи съпътстваха концерта, като в тях Мадона говореше за ранните години на кариерата си, но и за всички артисти, с които е живяла в Ню Йорк, които не са вече живи.
Отдаване на почит към загиналите от СПИН беше една от кулминациите на спектакъла. Извисена в клетка над сцената, Мадона изпя Live to Tell на фона на транспаранти, които показваха чернобели фотографии на близки до нея, загинали от епидемията в началото на 80-те. Сред тях са както първият ѝ учител по танци Кристофър Флин, така и известни личности като тенисистът Артър Аш, графити художникът Кийт Харинг и актрисата Куки Мюлер.
Изборът на песни по време на концерта също беше интересен - липсваха част от най-успешните песни на Мадона като Frozen, Take a bow и Material Girl, за сметка на песни, посветени на връзката на Мадона с майка ѝ, като Mother and Father. Именно майчинството беше един от основните мотиви на концерта. Участие в него взеха три от децата на Мадона, осиновени от Малави - Мърси, която свиреше на роял в Bad Girl, Дейвид, който свиреше на китара, и 11-годишната Естер, която танцуваше по време на изпълнението на Vogue.
През втората част, в която Мадона разговаряше сама с публиката, тя каза, че децата ѝ са я спасили от смъртта преди четири месеца, защото не е искала да пропусне възможността да бъде с тях на една сцена. След това певицата направи акустично изпълнение на песента I will survive на Глория Гейнър - препратка към силата ѝ да се променя и да оцелява.
В края на концерта, Мадона почете и Майкъл Джексън, като преплете елементи от Billie Jean и The Way You Make Me Feel в един от най-големите ѝ хитове - Like a Virgin.
Концертът завърши с изпълнение на песента Music, по време на което двадесет танцьори представиха най-емблематичните тоалети на Мадона от цялата ѝ кариера. Изборът на финална песен е неслучаен, защото напомня, че "музиката събира хората".
"Все още искам да ви впечатля, все още искам всичко да е перфектно" - каза тя на публиката в Париж, с което показа, че дори след четири десетилетия на сцена професионализмът ѝ не се е променил.
Европейската част от турнето на Мадона продължава в Германия, Италия, Холандия и Великобритания, преди да продължи към Северна Америка от декември до април 2024 г.