Големите кинотеатри в Америка и Европа ще покажат на 14 януари новата постановка на операта "Федора" на режисьора сър Дейвид Маквикър в Метрополитън опера с участието на българското сопрано Соня Йончева и полския тенор Пьотр Бечала, съобщават от екипа на Йончева.
По думите им все още не е ясно в кои български кина ще бъде показана пищната постановка, която получи отлични ревюта от медии и публика.
ОТЗИВИТЕ
На премиерата на 31 декември в Ню Йорк публиката посрещна с бурни овации Йончева още при появата й на сцената, разказват от екипа на оперната прима, позовавайки се на публикации в медиите отвъд океана.
"Сопраното Соня Йончева, един от най-завладяващите артисти днес, пее главната роля на руската принцеса от 19-и век, която се влюбва в убиеца на годеника си, граф Лорис, изпята от звездния тенор Пьотр Бечала. …Йончева блести в тази сложна роля, а гласът й е могъщ и овладян", пише Broаdway review.
"Сопраното Соня Йончева и тенорът Пьотр Бечала, играещи аристократи, затворени в поредица от предателства и контрапредателства, пеят страстно - обичани и яростни; Постановката на Дейвид Маквикар е динамична и красива", коментира The New York Times.
"Мирела Френи, последното сопрано, което пее Федора в Mет, излъчваше величие и сдържана страст. За сравнение Йончева беше по-властна и опасна, пеейки със свобода, която не се забелязваше нито в соловия й рецитал, нито като Елизабет дьо Валоа в "Дон Карлос" от Верди миналия сезон. Емоционалната буря на Федора разпали емоции в Йончева, което доведе до свободно плавно, сладострастно звучене, равностойно на физическия блясък, който тя внесе в ролята", посочва New York Classical Review.
ЗА "ФЕОДОРА"
За Йончева срещата с Федора от едноименната опера на Умберто Джордано е втора, след успеха й през миналата година в същата роля в постановка на миланската "Ла Скала". "Федора" е сложна опера, за която е нужно време както на артиста, така и на публиката да се ориентира в заплетената фабула“, казва сопраното.
Двете постановки на операта в „Ла Скала“ и Метрополитън са коренно различни. В Италия е направена съвременна версия, а в Ню Йорк - класическа. "И двете са предизвикателство за мен като артист, защото изискват добро актьорско разчитане на либретото и отлична вокална форма", казва още Йончева. Тя стана любимка на американската критика и публика още с дебюта си в "Метрополитън" като Джилда в "Риголето" през 2013 г.
СОНЯ ЙОНЧЕВА И НЮ ЙОРК
Ролята на Федора е първата поява на живо в Ню Йорк на Соня Йончева след пандемията.
"Тя е в изключителна вокална и физическа форма", отбелязват американските медии. Според директора на "Метрополитън" Дейвид Гелб театърът днес има нужда от звезди като Йончева, за да върне публиката в операта.
През новия сезон Йончева ще се задържи в Ню Йорк дълго, защото ще участва в още няколко постановки на Метрополитън. В края на февруари тя ще пее в "Норма" на Белини след успеха й в същата роля в "Ковънт гардън" в Лондон и театър "Роял" в Мадрид, в "Бал с маски", "Медея“ и "Дама Пика“, за чийто премиери все още няма дати.
За Нова година Йончева събра семейството си в Ню Йорк, където отпразнува и рождения си ден. В луксозния апартамент срещу "Метрополитън" Соня споделя дните след Нова година със съпруга си Доминго Хиндоян, който е главен диригент на филхармонията в Ливърпул, майка си Теменуга Йончева, която се грижи за двете им деца Матео и София, разказват от екипа на Йончева.
"Великден ще празнувам обаче в България, защото това е един от най-хубавите християнски празници", казва Соня Йончева. Както писа БТА, тя ще има концерти на 12 и на 15 април в столичната зала "България" заедно с фестивалния оркестър "Изкуството на барока", с диригент Зефира Вълова.