Абсолвентите по актьорско майсторство на Нов Български Университет ще гостуват с дипломния си спектакъл "Ние, Гераците" в Кърджали. Режисьор е художественият им ръководител - актрисата Снежина Петрова. Студентите ще изиграят два пъти спектакъла за учениците в Кърджали днес 4 октомври, на голямата сцена на театъра - от 17.00 ч. и от 19.00 ч.. Освен това, за младежите, които се вълнуват от специалността актьорско майсторство и от специалностите в НБУ, на 5 октомври от 10.00 ч., в зала "Филип Хорозов" в театъра ще има информационна среща със Снежина Петрова и хореографът Татяна Соколова. Това съобщи директорът на театъра Гълъб Бочуков: Предстои едно много хубаво нещо да се случи специално за кърджалийските ученици. Още когато гледах лятото дипломния спектакъл на НБУ "Ние, Гераците", постановка на Снежина Петрова, направих всичко възможно да дойдат в Кърджали да го гледат нашите деца. Нощувките са осигурени при отец Боян Саръев, нека да видят нашият манастирски комплекс, да спят децата и на следващия ден се връщат за София. На срещата с Татяна Соколова и Снежина Петрова, мисля, че би било любопитно за нашите деца, освен да видят това представление, и да научат нещо за университета в София.
За спектакъла "Ние, Гераците":
Сценична реализация:
Снежина Петрова
Сценография:
Десислава Морозова
С участието на студенти от програма „Театър“ на НБУ: Божидар Михайлов, Бояна Георгиева, Валерия Иванова, Веселина Бояджиева, Кристиян Янев, Лъчезар Дойнов, Натали Йорданова, Соня Ковчезлиева, Християна Стоименова, Томи Михайлов, Румен Христов, Красимира Дуковска
В спектакъла е използвана музика на Гергана Димитрова.
Историята на българското семейство, на неговия генезис и разпад в началото на 20-и век, когато Елин Пелин пише повестта си, е темата и нашия театрален проект. Архетипните теми в повестта за динамиката на отношенията в семейната общност, за семейната митология, свързана с идеята за „скритото имане“ са актуални и днес, и е сериозно професионално предизвикателство да се изгради адекватен театрален език, който преобръща клишетата в мисленето ни за Елин Пелин.
Повестта на Елин Пелин разработва темата за родовото престъпление и е универсална матрица, в която могат да се впишат лични истории, истории, ритуали, практики и традиции на различни общности и групи.
Практиката на Образователния театър е иновативна за България и в нейното поле се вписват различни форми на Форум театър, Плей-бек театър и др. Настоящият спектакъл има за цел да постави като тема на дискусия конкретно литературно произведение от учебната програма в средното образование и да изпълни две задачи – да улесни и обогати разбирането на литературната творба от ученици и зрители със средствата на театралната интерпретация, и да включи и повиши познанията им за културните и духовни традиции на региона, от който произхождат и които могат да станат част от театралната интерпретация. Така учениците получават литературно, личностно и социокултурно познание, усвоено през „преживяването“. Така театърът се явява практически инструмент за въздействие, лаборатория, в която участниците съумяват да идентифицират нова гледна точка за събитието. Не на последно място, връщането назад към родова ни памет чрез изкуството провокира интереса на зрителите към търсене на лична идентичност и произход; отключва чувство на принадлежност към единна общност, език и вяра.
http://bnr.bg