Политическата коректност, страхът да не обидиш някого подтиска творческата сила. Това казва не кой да е, а Aндрю Лойд-Уебър, композиторът на Jesus Christ Superstar , Cats и други рок мюзикъли, станали емблематични за няколко поколения, в интервю по случай 60-годишнината му в The Telegraph
"Мисля за времето, когато бях млад, и се питам, бих ли написал опера с Тим Райс? Толкова хора сега се ръководят от опасението да не обидят някого. Те казват, че не трябва да се прави това или онова, защото ще бъде обидно за мюсюлманите и всичко приключва с това, че ни отказват от проектите ни, от идеите ни." – излага композиторът своето разбиране за опасността да обслужваш политическата коректност.
В началото на 1970-те Лойд-Уебър и неговият съавтор Тим Райс бяха упреквани от християните заради мюзикъла Jesus Christ Superstar, който смятаха за богохулен; евреите пък го приеха зле като антисемитски. Независимо от това спектакълът бе игран и на Бродуей и в Уест Енд и бе първият от поредицата успешни проекти на композитора. Лойд-Уебър подчертава, че съзнава колко му е провървяло в младостта му: „Винаги съм правил каквото искам"
"Мисля за времето, когато бях млад, и се питам, бих ли написал опера с Тим Райс? Толкова хора сега се ръководят от опасението да не обидят някого. Те казват, че не трябва да се прави това или онова, защото ще бъде обидно за мюсюлманите и всичко приключва с това, че ни отказват от проектите ни, от идеите ни." – излага композиторът своето разбиране за опасността да обслужваш политическата коректност.
В началото на 1970-те Лойд-Уебър и неговият съавтор Тим Райс бяха упреквани от християните заради мюзикъла Jesus Christ Superstar, който смятаха за богохулен; евреите пък го приеха зле като антисемитски. Независимо от това спектакълът бе игран и на Бродуей и в Уест Енд и бе първият от поредицата успешни проекти на композитора. Лойд-Уебър подчертава, че съзнава колко му е провървяло в младостта му: „Винаги съм правил каквото искам"
Източник: Haskovo.NET